søndag 15. september 2013

Motivasjon og sånn


Eller mangel på, i dette tilfellet.

For hvor er det blitt av joggemotivasjonen min?? Eller ALL motivasjon for enhver trening?

Og jeg som var SÅ godt i gang tidligere i sommer. Hadde til og med joggesko med på sydenferie - og presterte å bruke dem 5 av 10 dager!!!
På hytta var de også med.
Jeg var så i rute at jeg en stund hadde seriøse og realistiske planer om å springe laaangt med nummer på brystet senere i høst, men det kan jeg jo bare GLEMME nå. Har ikke hatt puls over 80 de siste 6 ukene (eller, kanskje i dag, når jeg dro det fulle søppelspannet opp til der søppelbilen kommer...).
Det kjedeligeste av alt er at når treningslysten forsvinner, så forsvinner mye annet også.
Humør, lunter, energi, matvett. Blandt annet.
Og jeg har iallefall ikke lyst å gjøre ting jeg hadde planlagt å ha lyst til. Male soverommet f.eks.
Det eneste som ikke forsvinner er lysten til å sitte i sofan og strikke og se gamle episoder av "Friends", "Kongen av Queens" og annet lett fordøyelig TV.

Og hvorfor forsvinner denne motivasjonen sånn "plutselig"??

For liten tid? Handymannen er mye borte, og jeg må gjøre "alt"?  For høy dørstokk? For mye nattevakter? For dårlig planlegging? Latskap?

Dette er de mest brukte unnskyldningene mine, og gudene må vite hvorfor de virker så godt, for jeg har nok av tid, er god i planlegging, og mannen min kan vel neppe klandres for hva jeg (ikke) finner på når han ikke engang er hjemme...


Der står de.
Midt i rotet.
Sikkert fulle av spindelvev...



Vel.
Da var "grumset" ute og og jeg har fått sytt og klaget litt. Kanskje det hjelper?


Og denne uken har jeg faktisk ferie!
Det hjelper faktisk litt :-)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar