tirsdag 29. mars 2016

Strikkeskjerfdilla


For et par år siden strikket jeg et rundskjerf til meg selv i bladmønster.
Det har jeg blogget om tidligere
(får ikke til å linke til det innlegget, men søk på etiketten "strikke", så finner du det)

Dette skjerfet ble etterhvert Lillesøster ganske misunnelig på,
så da måtte jeg strikke et i rosa til henne.

Det skjerfet igjen,
 ble etterhvert Storesøster ganske misunnelig på,
så da fikk hun velge seg et garn som ikke klødde,
og skjerf ble det til henne også :-)


Det ble faktisk to grønne skjerf til slutt,
det siste til søskenbarnet på østlandet som nettop ble fjortis.

Det brune og rosa er strikket i alpakka,
og de to grønne i garnet Hexa.
Et aldeles nydelig (og skamdyrt) garn, 
kabelspunnet av alpakkaull.
Varmt og kløfritt :-)

Nå er jeg godt i gang med neste prosjekt,
"boblejakke" fra Ministrikk
til Lillesøster. 

Bilder kommer ved ferdigstillelse ;)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar