torsdag 23. mai 2013

Spød og hekkel

så me kalle det når me trekke på åra.


For en liten stund siden drev jeg og rota oppi duk-kista mi, og "husket" plutselig at jeg hadde jo mange fine, hvite, gamle heklede blondeduker. Duker som har ligget på kistebunnen i årevis fordi de angivelig ikke passet inn i heimen vår.

Men NÅ passer de inn. 
Og da jeg tenkte at en stor, rund kritthvit blondeting hadde vært nydelig oppå voksduken, under lysestakene i enden på kjøkkenbordet.
Men da lette jeg vistnok forgjeves... Fannt bare off-white (og jeg som trodde alle blonder var hvite før i tiden...)
Hva gjør man da?

Hekler en stor, rund og kritthvit duk selv, vel :-)

Og da skjer det samme som skjer hver gang jeg bare MÅ starte et nytt prosjekt med en gang- 
Jeg roter rundt etter noe brukbart restegarn. 
Finner ut at jeg har mye restegarn, lite av det brukbart, 



og finner igjen alle mine nesten-avslutta-prosjekter fra i fjor og forfjor....

Ikke akkurat fra i fjor..
Lurer på hvor mange flyttelass dette har vært med på?

Tror jeg lar denne ligge halvferdig en stund til...

Min svigerinnes juletreduk
Kanskje i 2015?

Amigurumi
Ei dille jeg hadde i forfjor
som fikk en brå slutt

Han som skulle få denne når han ble født har forleeengst
vokst ifra den....
Men han fikk lua og vottene, da ;-)

Mitt nåværende langtidsprosjekt
Skal avsluttes rett etter heklet er ferdig.
Helt sikkert!

Snart en stor, rund og kritthvit blondeduk


Må jo ha noe å gjøre på :-)
Er det rart jeg ikke blir ferdig å pusse opp...







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar